Homepage Dezvoltare durabilă Comunitatea Programe suport pentru strămutare şi relocare din Roşia Montană

Programe suport pentru strămutare şi relocare din Roşia Montană

Pentru a preveni orice probleme inerente perioadei de tranziţie, compania dezvoltă o serie de programe de asistenţă pentru a ajuta familiile relocate sau strămutate să treacă mai uşor peste orice inconvenienţe.

  • Asistenţă preliminară şi orientare pentru familii – căutarea preliminară de şcoli, locuri de muncă, servicii de formare, servicii sociale şi medicale;
  • Asistenţă pentru mutare şi transport – două drumuri (uneori mai mult de două) pentru membrii familiilor, lucrurile personale, animale, obiecte salvate. Asistenţă pentru înregistrarea în noua locaţie (documentaţia necesară, conectarea la utilităţi etc.);
  • Asistenţă pentru restaurarea vieţii – consiliere financiară; asistenţă imobiliară şi juridică pentru cumpărarea unei noi case şi a unor terenuri agricole în noua locaţie; servicii sociale; servicii de căutare a locurilor de muncă; instruire profesională, taxe de educaţie, servicii de consultanţă pentru dezvoltarea de mici afaceri şi
  • Sprijinirea familiilor şi în continuare, prin păstrarea contactului, identificarea problemelor, îndeplinirea funcţiilor sociale şi stabilirea de reţele comunitare.

 

În conformitate cu OP 4.30 a Băncii Mondiale, RMGC – prin Planul de Acţiune pentru Strămutare şi  Relocare – asigură o atenţie sporită şi asistenţă specială, prin măsuri de protecţie, şi persoanelor sau familiilor vulnerabile care trăiesc în zona de impact, dar nu deţin proprietăţi. Următoarele categorii pot plăti o chirie simbolică sau locui gratuit pe proprietăţile vândute companiei de către proprietarii de drept.

  • Persoane vârstnice, sărace
  • Gospodării conduse de femei singure, sărace
  • Persoanele cu handicap sau bolnavii cronici săraci

 

Implicarea comunităţii în proces
Ne-am consultat cu comunitatea în toate etapele procesului, oferindu-i posibilitatea de a-şi face vocea auzită. Exemple de comunicare şi implicare includ:

  • Gazeta, un buletin informativ pentru mediatizarea întâlnirilor publice şi furnizarea de feedback privind deciziile luate etc;
  • Întâlniri frecvente cu comunitatea, convocate fie de noi, fie de membrii comunităţii;
  • Interacţiuni constante cu fiecare familie pentru a discuta sentimentele şi opiniile oamenilor;
  • Vizite zilnice la departamentul de Relaţii comunitare pentru a permite un dialog informal şi pentru a furniza informaţii cu privire la diferite subiecte, de ex. reguli şi proceduri, informaţii despre Proiect, consiliere juridică, dacă proprietăţile sunt eligibile pentru achiziţie, sprijin pentru mutare şi relocare etc.
  • Întâlniri ale managementului superior cu membrii comunităţii, la cerere;
  • Mecanism formal de depunere a plângerilor şi
  • Vizite la locul strămutării, case deschise şi evenimente în comunitate.

Cartierul ReceaClick pe poză pentru a o mări

Pagini similare